Friday 2 December 2016

BBK 3410 ; PERALIHAN KELAS


Assalamualaikum, entri kali ini berkisarkan mengenai kelas peralihan saya iaitu selepas kelas peralihan Dr Alis Azhan kepada kelas Dr Zul. Pada awalnya saya tidak begitu mengenali siapakah beliau? Berikutan dari kumpulan lain sememangnya saya tidak mengenali siapakah Dr Zul. Namun, selepas mengikuti kelas peralihan barulah saya tahu siapakah Dr Zul.

Permulaan kelas kami bermula dengan pembacaan 'slides' yang dibuat oleh beliau. Kami dipanggil secara 'serkap jarang' oleh beliau. Seorang-seorang pelajar dipanggil ke hadapan bagi sesiapa yang dipilih olehnya. Namun, saya bukanlah salah seorang pelajar yang dipilih untuk membaca 'slides' dihadapan. Beliau melakukan pengajaran melalui pembacaan 'slides' oleh kami pelajar.Kemudian, setelah pembacaan 'slides' itu selesai kami diarahkan supaya membentuk 4 hingga 5 orang untuk membuat satu kumpulan.

Pada awalnya, saya tidak mengetahui tujuan sebenarnya beliau menyuruh kami membentuk kumpulan. Sebenarnya, beliau menyuruh kami untuk melakonkan drama menggunakan skrip drama yang telah disediakan. Saya begitu teruja untuk melakukan tugasan itu kerana saya belum pernah melakukan tugasan sedemikian. Jujur sebagai permulaan saya masih berasa malu untuk melakonkan drama tetapi saya tetap melakukannya dengan niat untuk belajar dan mendapatkan ilmu baharu.

Kumpulan kami diberi skrip bagi drama 'Puteri Gunung Ledang' dan saya memegang watak sebagai bendahara. Tambahan pula, kami merupakan kumpulan pertama yang akan melakonkannya dihadapan. Saya berasa begitu seronok serta rasa malu itu hanya permulaan kerana setelah melakonkannya dihadapan saya sudak tidak berasa malu untuk melakukan adegan-adegan yang perlu dilakonkan.

Sesungguhnya, pertukaran kelas ini membantu saya untuk lebih mengenali apa itu kursus Penglahiran Bakat Kreatif. Terima kasih kepada Dr Alis Azhan serta Dr Zul kerana telah mengenalkan pembelajaran baru kepada saya di samping pembelajaran di kelas Dr Kamariah.

Sekian,

No comments:

Post a Comment