Friday 11 November 2016

BBK 3410 ; PENGHANTARAN TUGASAN




Minggu ke-10 merupakan minggu penghantaran tugasan iaitu cerpen dan sajak. Namun, terdapat juga rakan sekelas yang membuat novel atau skrip drama. Saya ingin membuat cerpen dan sajak kerana saya mempunyai cerita pendek yang saya ingin kongsikan melalui pembuatan cerpen dan sajak. Cerpen saya mengisahkan mengenai pengalaman hidup saya sendiri iaitu mengenai arwah ayah saya semasa saat-saat akhir hayatnya. Ayah saya yang sudah kembali ke rahmatullah sejak 2 tahun lepas. Inspirasi saya dicurahkan di dalam cerpen itu.

Tugasan saya telah pun dihantar dan berharap dapat menambat hati sesiapa yang membacanya. Diharapkan juga dengan adanya markah tugasan ini dapat membantu saya dalam kursus penglahiran bakat kreatif ini. Kisah cerpen itu merupakan kisah yang diadaptasi dari kisah benar hidup saya. Luahan hati saya sebagai seorang anak yang begitu merindui ayahnya yang telah meninggal dunia serta meninggalkan segala kenangan yang tidak ternilai untuk diungkapkan dengan kata.

Segala tunjuk ajar dr mengenai pembuatan cerpen dan sajak juga saya praktikkan semasa pembikinan cerpen. Nota-nota di dalam putrablast saya baca sebagai panduan saya untuk membuat cerpen. Semoga cerpen dan sajak yang saya hantar dapat menambat hati dr. Terima kasih kerana berkongsi ilmu.

Sekian,






No comments:

Post a Comment