Monday 24 October 2016

BBK 3410 ; TRAVELOG PERJALANAN




Dahulu Universiti Putra Malaysia merupakan salah satu pusat pembelajaran yang saya ingin pergi. Dulu menjadi angan-angan dan impian. Namun sekarang menjadi realiti. Alhamdulilah, saya tidak menyangka akan melanjutkan pelajaran di sini. Dengan berkat dan kesabaran saya akhirnya ia menjadi realiti. Saya bersyukur ke hadrat Ilahi kerana telah mendengar doa saya untuk melanjutkan pembelajaran saya disini.

Pertama kali saya mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran disini saya bagaikan tidak percaya. Namun, saya bersyukur kerana saya dapat melanjutkan pelajaran serta mempunyai peluang untuk membanggakan keluarga saya. Segala persiapan saya untuk melanjutkan pelajaran saya lakukan dengan bantuan keluarga. Ibu saya merupakan salah seorang insan yang paling bahagia bila mendapat tahu saya akan melanjutkan pelajaran.

Perjalanan  saya untuk ke UPM berjalan lancar dan saya bersyukur tiada halangan yang menganggu perjalanan saya. Ibu dahulu pernah menetap di UPM jadi ibu saya tahu serba sedikit laluan untuk ke UPM. Jadi ia tidak menjadi masalah buat kami untuk meneruskan perjalanan. Perjalanan kami hanya memakan masa sekitar 2 jam. Jadi ia merupakan perjalanan yang tidak begitu memenatkan.

Setibanya di UPM saya seakan terpukau akan keindahan dan kehijauan UPM. UPM merupakan universiti pertanian jadi tanaman hijau merupakan tarikan utama di UPM. Saya begitu gembira  dan teruja untuk meneruskan kehidupan di UPM kelak kerana saya mempunyai sesi pembelajaran selama 3 tahun di UPM. Semoga saya dapat menghabiskan pembelajaran Ijazah Sarjanamuda kelas pertama di sini.

" Terima Kasih Allah"



No comments:

Post a Comment